„A botrány és a megosztottság szinódusa”

Print Friendly, PDF & Email

(Mexikóváros) Ferenc pápa bocsánatot kért a Tiberisbe dobott Pachamama ábrázolások megsemmisítéséért, és ezzel azokat a bátor katolikusokat kritizálta, akik véget vetettek a bálványimádó tevékenységnek. A szervező, Alexander Tschugguel eközben beismerte a tettét, és így kiérdemelte érsekének, Christoph Schönborn bíborosnak a kritikáját. Kétes támadások érték a Hugo Valdemarra atyát is a Pachamama ábrázolások égetése miatt. A mexikói pap megvédi tettét, és élesen bírálja a római “botrányt” a ContraRéplica hetilapban.

Maga Ferenc pápa ismerte be október 25-én, hogy a Vatikánban a pán amazóniai szinódus során kiállított szobrok a Pachamama pogány istennőt ábrázolják. Korábban a Vatikán szinódusért és a médiáért felelős tagjai tagadták és elhomályosították a figurák identitását.

Hugo Valdemarra atya 2018 óta kanonokként szolgál a Mexikóváros érsekségének székesegyházában és a mexikói főváros központjában lévő egyik templom rektora. Korábban 15 évig a mexikói érsekség, Norberto Rivera bíboros szóvivője volt, akit Ferenc pápa nyugalmazott 75 éves korában 2017 végén. Hugo Valdemarra a közép-amerikai ország egyik legismertebb papja.

A ContraRéplica című hetilapban az Entre el cielo y la tierra (“Ég és föld között”) rendszeres rovatot írja, amelynek legfrissebbjét hétfőn este publikálták. Ebben már egyértelmű szavakat használ a címben:

„A botrány és a megosztottság egyháza.”

„Az egyetlen dolog, amelytől megszabadít a felszabadítás teológiája, az a katolikus hit”

A kanonok az október 27-én véget ért vatikáni szinódust a következőképpen kommentálja:

 

Az Amazóniai szinódus nem kerül be a történelembe, mert az Amazónia többségében protestáns lakosságának valódi misszionálását és evangelizálását adták fel azért, hogy helyette több szociális munkát végezzenek.”

továbbá:

„Az Amazonas továbbra is a felszabadulás teológiája pestisének laboratóriuma. Az egyetlen dolog, amelytől felszabadultak a bennszülöttek, az a katolikus hit, és ahol ezekre a szegény népekre a társadalmi marginalizáció, a tudatlanság, a babona és egy ideológia európai gyarmatosításának rabszolgaságát hagyták hátra, amely megfelel az ördögi új világrend meggyökereztetésének. „

„A botrányok szinódusa“

Ezután Valdemarra atya szóba hozta a Pachamama alakokat, amelyek állandóan jelen voltak a római szinódus folyamán.

„Ez a botrány szinódusa volt a bálványimádó rítusok miatt, amelyeket ezen a gyűlésen már az előző napon a Vatikán kertjében végeztek az Andok bálványának, a Pachamama vagy a „földanya”sámáni imádatával. A démoni imádat förtelmes cselekedete volt ez, melyben a hívők bosszantására maga a pápa előtt térdelt le a hívők egy csoportja, köztük egy ferencessel és több szerzetes nővérrel, hogy a földre hajolva imádják a bálványképeket. A pápa, mint a hit őre, soha nem engedhetne meg ilyen cselekedetet. Hátat kellett volna fordítani, és elmenni, vagy amint Jézus tette a templomi árusokkal szent haragjában, ki kellett volna űzni őket a Vatikánból. ”

A távoli Mexikóban Valdemarra atyának felháborodással kellett látnia ismerve a latin-amerikai babonát „Szent Péter sírjának meggyalázását”.

„Mintha ez nem lenne elegendő, másnap meggyalázták Szent Péter sírját, amikor a pápa előtt megismételték bálványimádó rítusaikat a Szent Péter-bazilikában. Körmenetben vitték a püspökökkel együtt a bálványokat az átkozott hajókon a szinódusi aulába úgy, mintha a Boldogságos Szűz lenne.”

De a szentségtörések itt nem értek véget.

„A bálványokat a Boldogságos Szűz Mária tiszteletére felszentelt római templomba vitték, hogy az imádatot pogány rítusokkal és gyertyák égetésével a szinódus ideje alatt folytassák. A bátor katolikusok a legtisztább prófétai stílusban és a nagy, szent evangelizátorok szerint eltávolították a démoni bálványokat, és a Tiberisbe dobták őket. “

„A pápa bocsánatot kért e bátor cselekedetért, amelyhez inkább gratulálnia kellett volna és bátorítani a katolikusokat, hogy küzdjenek minden bálványimádás és babona ellen, amelyek Isten szemében utálatosak.”

 

„A megosztottság szinódusa“

Aztán Hugo Valdemarra kanonok még mélyebbre ás az elemzésével:

„Ez a megosztottság szinódusa, mivel ezeken az átkozott cselekedeteken túl a zsinati atyák többsége három olyan tévedést javasolt, amelyek megosztják a katolikusokat. Reméljük és imádkozunk azért, hogy a pápa ilyen barbárságot közzé ne tegyen szinódus utáni apostoli buzdításában. Nevezetesen: a házas férfiak pappá szentelését, a női diakonisszák felszentelését és az amazóniaiak saját rítusának jóváhagyását, amely, amint Rómában láttuk, minden bizonnyal bevezeti a panteizmust és a sátánizmust, amelyek a bálványokban, a babonaságokban, és a varázslatos ötletekkel teli hagyományokban rejtőzik, amelyek ellentmondásban vannak a hittel és az értelemmel.”

Ugyanazon a napon, amikor ez a rovat megjelenik, az ACI Prensa, a CNA spanyol nyelvű kiadása (EWTN) jelentést tett közzé a Pachamama ábrázolásoknak Valdemarra atya általi elégetéséről, amelyet november 3-án, vasárnap a templom előtt az engesztelés részeként végeztek el.

Az ACI Prensa-nak a kanonok az aggódó hívőkre hivatkozott, akik ingerülten és döbbenten fordultak hozzá:

„Arra kértek, hogy tegyek valamit, mert nem maradhatunk közömbösek, Isten és legszentebb Szűzanya megsértése elviselhetetlen.”

Amikor elolvasta a „bátor Athanasius Schneider püspök” felhívását, elhatározta, hogy teljesíti engesztelő kéréseit. Hozzátette: „Tíz további indokot adott még Schneider püspök észrevételeihez, hogy miért kell Isten előtti engesztelést nyújtani azokért sértésekért, amelyeket Isten Szentsége ellen Pachamama istenkáromlásos imádatán keresztül követtek el.”

A kanonok szerint másképp nem tehetett volna, mert az ilyen cselekedetek tolerálása „súlyos bűn és elfogadhatatlan gyávaság” lenne

„Ha az indián teológia követői tiszteletet követelnek, akkor jó, ha elkezdik tiszteletben tartani a katolikus hitet és Isten házát, és már nem vesznek részt az átkozott szinkretizmusban, és akkor mi békén hagyjuk a bálványaikat.”

„Ha más egyházat akarnak építeni, építsék meg a templomaikat, és oda ültessék be a Pachamama-t, de ne a mi templomunkba, mert ez utálatos.”

„És hogy még világosabbá tegyük a dolgot, az ördögöt nem tiszteljük.”

 

A múlt vasárnapi engesztelésen, amikor a Pachamama-ábrázolásokat nyilvánosan elégették, Hugo Valdemarra atya a hívőkkel együtt bocsánatot kért Isten szentségének megsértéséért:

„Tíz kérést fogalmaztunk meg, amelyben bocsánatért esedeztünk Isten szentsége ellen elkövetett minden bűncselekményért, az ima elején, közepén és végén az Antikrisztust elégettük, akit a Pachamama jelképez. A tűzbe dobtuk, ami a pokol jele, és ahova tartozik.”

 

A cikk német nyelven ide kattintva olvasható.

Hasonló oldalak