Vezető német filozófus: A pápa buzdítása „szakítás” a Katolikus Hagyománnyal

Print Friendly, PDF & Email
szakitas

Prof. Robert Spaemann, XVI. Benedek emeritus pápa egy közeli barátja: “Az Amoris Laetitia közvetlenül szembe helyezkedik  II. János Pál tanításaival”

 

2016 április 28.

– A kiemelkedő katolikus filozófus és XVI. Benedek emeritus pápa közeli barátja azt mondta csütörtökön, hogy Ferenc pápa apostoli buzdítása, az „Amoris Laetitia”(AL) megsérti a katolikus hagyományt és közvetlenül ellentmond II. János Pál pápa ’Familiaris Consortio’ apostoli buzdításában megfogalmazott tanításának.

Robert Speamann professzor a Catholic News Agency-nek azt mondta, hogy az Egyház szentségi gyakorlatának megváltoztatása szakítás lenne annak alapvető teológiai és antropológiai tanításával a házasság és szexualitás tekintetében.

„Minden gondolkodó ember számára világos, akik ismerik a szövegrészeket, amelyek ebben a kontextusban fontosak, hogy az ’Amoris Laetitia’-val egy ’szakítás’ történt az Egyház Hagyományával”– mondta Speamann.

A’ Familiaris Consortio’-ban II. János Pál pápa megvédte az Egyház régóta fennálló hozzáállását abban a kérdésben, hogy a Szentségekhez engedi-e az elvált újra házasodottakat, ahol így ír:

„…Az Egyház megerősíti azt a gyakorlatát, amely a Szentíráson alapul, hogy nem engedi Szentáldozáshoz az elvált személyeket, akik újra házasodtak. Őket lehetetlen a Szentséghez engedni abból a tényből kifolyólag, hogy életállapotuk és helyzetük ellentmond Krisztus és Egyháza közötti egységnek, amelyet az Eucharisztia kifejez és megvalósít. Ezenkívül van egy másik lelkipásztori ok: Ha ezek a személyek az Eucharisztiát magukhoz vehetnék, a hívők tévedésbe és zavaros helyzetbe lennének vezetve az Egyház tanítását illetően, amely a házasság felbonthatatlanságáról szól.”

Az AL 351. lábjegyzete látszólag ellentmond a fenti szakasznak azt állítva, hogy bizonyos esetekben az elvált és újra házasodottak és más „szabálytalan kapcsolatban” élők Egyházba való integrálása magában foglalhatja a Szentségek segítségét is. A lábjegyzet később megemlíti a gyónást és áldozást is.

Athanasius Schneider, a Kazahsztánban lévő asztanai ’Maria Santissima’ érsekség segédpüspöke kritizálta az Amoris Laetitia-t az érintett tárgyban való egyértelműség hiánya miatt. „Őszinte megértéssel, a maguk összefüggésében elemezve az AL egyes megállapításait, nehezen lehet értelmezni azokat az Egyház hagyományos tanítása szerint”-írta Schneider.

Speamann szintén elítélte a buzdítás látszólagos „helyzeti etikát” elfogadó irányultságát, mivel szembe megy az egyetemes normákkal, és azt a felszólítását is, hogy ne ítéljük meg az emberek tetteit, amelyek ellentmondanak az Egyház szexuális etikájával.

„Amikor olyan szexuális kapcsolatra kerül sor, amely objektíven ellentmond a keresztény életrenddel, szeretném tudni a pápától, hogy egy ilyen bűnös magatartás mennyi idő után és milyen feltételek mellett válik olyan magatartássá, amely tetszik Istennek”- mondta Speamann.

„Ferenc pápa egyetlen tollvonással, „ a káoszt elvnek” elfogadva az egyházszakadás irányába vezeti az Egyházat”- mondta Speamann és figyelmeztetett, hogy egy ilyen szakadás nem a periférián, hanem az Egyház belsejében menne végbe.

Speamann arra is figyelmeztetett, hogy az Amoris Laetitia-t arra is lehetne használni, hogy bántalmazzák a hithű papokat.

Minden egyes bíborosnak, valamint püspöknek és papnak most az a feladata, hogy az illetékességi területén megőrizze és nyilvánosan megvallja a Katolikus Szentségi Rendet. Ha a pápa nem hajlandó a korrekciót megtenni, akkor egy másik pápa majd hivatalosan helyére fogja tenni a dolgokat.

Forrás: https://www.lifesitenews.com/news/popes-exhortation-is-a-breach-with-catholic-tradition-leading-german-philos

Hasonló oldalak